Sunday, June 6, 2010

ساعه تروح و ساعه تيجي


اذا اردت شيئا بشده فعليك ان تطلق سراحه, فإن عاد اليك فهو لك و الا فهو لم يكن ملكك من البدايه

to what extend does this saying work????!!
*****************
الاسبوع ده كان مختلف بكل ما تحمل الكلمه من معني
انا انهارده خلصت امتحان "بحوث العمليات"ا ك ا أو أر
المواقف اللي حصلتلي الاسبوع ده اظهرتلي حاجات كتير ما كنتش شايفها
شوفت ناس عملت معايا حركات رجوله كتير من غير ما اطلب منهم اي حاجه ربنا يوفقهم للخير يا رب
رجعلي جزء كبير من حاجات كنت فقدتها رغم انها لسه (ساعه تروح و ساعه تيجي) بس الحمد لله علي كل شيء
الحمد لله الحمد لله الحمد لله الحمد لله
*****************
انهارده في الامتحان حصللي حاجات غريبه
بعد ما كتبت اسمي و الحاجات دي قعدت اقرأ الامتحان , و بعد ما خلصت قراءه كل الاسئله و اللي اكتشفت انها اسئله اغلبها مباشره يعني اللي حل قبل كده هينجز و انا طول التيرم ما حليتش غير 3 مسائل و بإيدي و في جزء مجاش منه حاجه زي اللي كل الناس توقعته
مسكت المسطره باليمين و القلم الرصاص بالشمال و قلت ابدأ اسطر صفحه
ما قدرتش اسطر, القلم مش عايز ينزل علي الورقه
انا: يابني انزل الله يهديك
القلم: لأ, ماليش دعوه ... مش لاعب
انا: يا حبيبي ما تتعبنيش معاك
القلم:مش نازل يعني مش نازل
................
................
تمر فتره صمت رهيبه...... بدأت افقد اعصابي...... انا كنت عارف و متأكد ان ده هايحصل
بوم بوم.....بوم بوم.....بوم بوم.....بوم بوم.....بوم بوم
ااااااااااه
فقدت تركيزي رغم اني كنت مبسوط من الاسئله "اللي لسه ما حليتش منها حاجه" و خلاص كنت علي وشك الانهيار
غريبه ان الواحد يبقي عايز يعيط و ما يقدرش
سيبت القلم و كان عدي 10 دقايق علي الوضع ده
استغفرت ربنا و مسكت القلم باليمين المره دي و برده نفس النتيجه
قعدت فتره قبل ما استجمع شجاعتي عشان اخد اول خط
و الحمد لله عقبال التاني
ما انت بتستهبل يا عباسي ما كنت تمسك القلم باليمين من الاول
و طول ما الوقت بيمر و اللي كنت مستنيه بيحصل (كنت مستنيك يا مان) و اقرأ ارقام غلط و اكتب ارقام غلط
و ده بيأثر في الناتج النهائي طبعا , بس انا كاتب الارقام اللي انا استخدمتها (يا رب الدكتور ما يكونش بيصحح علي الناتج النهائي) و مسائل تانيه ماشوفش فيها حاجات........ و كل ده بس انا خرجت من الامتحان مبسوط جدا جدا
يمكن مش هاجيب درجه كبيره (رغم اني محتاجها) بس انا مبسوط
انا كنت متوقع اني يجيلي انهيار عصبي اول ما الامتحان يبدأ و اخد بعضي و امشي (و الظاهر مش انا بس اللي كنت متوقع كده و ده من المكالمه اللي جاتلي و انا رايح الكليه) الحمد لله
يا عم......المهم صحتك
***********************
لحد دلوقتي مش عارف الوم نفسي علي اللي بيحصلي و لا الوم ناس تانيه بس لأني لسه مش متأكد
my mind is playing tricks on me
المهم دلوقتي اللي ساعه تروح و ساعه تيجي تبطل تروح
و الحاجات التانيه تبطل تيجي و تروح علي طول

No comments:

Post a Comment